راه سعادت .مشکات ولایت.
عقل فطرت . تجلی اعظم
درباره وبلاگ


به وبلاگ مــــــــــــــــــــــــــــشکات ولایت خوش آمدید.کلمه به کلمه. در هزار یک کلمه همراه بامشکات ولایت.عقل فطرت . راه سعادت.دین زندگی.درمحضر علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی.وحضرت استاد صمدی.سیر سلوک. عرفانی فلسفی.Kalame be kalame dar hezaro yek kalame ba meshkateh velayat Aghlo fetrat. Babe velayat. noor hekmat. seiro soolook dar mahzar allame Hassan zade amoli
نويسندگان

رادی که استعداد کمال راداشتن ولی ظلمت وعنادوجهل مرکب در آنها رسوخ پیدا کرده است که اگر حالابرای اوهزا مجلس ختم قرآن و فاتحه هم بگیرند چیزی به او نمی رسدواثری در بر ندارد؛چون قرآن وفاتحه وغیره بایدروی سنخیت باشد  . و حساب وکتاب به آنها برگرددوعایدشان بشود.اگر قابلیت باشد؛عاید شان میشودو اگرنباشد چیزی دستشان را نمی گیرد.
خدارحمت کند یکی از اساتید مارا!از یکی از بزر گواریه خود ش دیده بودنقل فرمود که آقایی اوراخواسته بود (روحش را احضار نموده بود)واز اوسئوالاتی پرسید وگفت که آیا این فاتحه که برای شما میخوانیم ،چیزی از آن عاید شما می شود؟ گفت بله،پرسید چگونه؟ تشبیه معقول به محسوس عجیبی کرده وهردو هم از علما بودن ودرپاسخ گفته بود:اگر در یک خانه خیلی گرم وداغ ومحدود ویا حمام کرم وداغ باشید (اگر این عالم امروزی بود مثال سونا می زد)وناگهان دریچه ای باز شودویک نسیم خیلی دلنشین بوزد ، ویک انبساط خاصی به شما دست می دهد این قرآن وفاتحه که برایما ن می خوانید، دمبه دم انبساط وابتهاج نصیب ما می سازد.
آری باید اصل جان باقرآن وفاتحه ارتباط داشته باشد که چیزی نصیببش شود وآن نشئه نیز مثل  این نشه است وفرقی ندارد.
جناب شیخ می گوید:

{لکن یدوم التعذب لانه الجهل المرکب المضاد للیقین الذیصارصورللنفس غیر مفارقه}

برای اینکه جهل مرکب ضد یقین است.آن جهل مرکبی که برای نفس صورت شده است. (الذی) صفت برای جهل مرکب است  پس اینجا که می فرماید صورت نفسی شد. تایید همان اتحاد عالم معلوم، عاقل معقول، مدرک  به مدرک وعامل به معمول است که انسان هرچه کرده است سازنده خودش است.

اشارت وتنبیهات نمط هشتم شرح حضرت علامه حسن حسن زاده آملی (صفحه117

منبع سایت مشکات ولایت

جمعه 20 آبان 1390برچسب:, :: 11:20 :: نويسنده : مشکات ولایت

سوال مفتاح خزائن علوم الهیست :

سوال مفتاح خزائن علوم الهیست
کسی که برایش سوال پیش نیاید اصلاً تعلیم نمی گیرد.بدنبال علم نمیرود ،سوال که ایجاد شود مارا قطعا به سوی عالم میکشاند ،همانطور که فقر انسان را به سوی غنی سوق میدهد. خلقت این همه حقایق واسرار وعظمت عالم از یک سوال ایجادشده است. وقرآن ، انجیل ، تورات ، زبور،همه اینها از یک سوال  من کیستم ایجاد شده اند والان ماهم  سر سفره همین سوال یک صاحب عصمت نشسته ایم وجیک جیک میکنیم. مگر نه این است که آدم علیه السلام به حق متعال فرمود: تو کیستی که چنین صنع عظیمی را خلق کردی ؟!وحق متعال فرمود: بگو بسم الله الرحمن الرحیم(1)، دید نطفه است ورسته است ودارد به سوی من کیستم خودپیش میرود. اینهمه نباتات  وحیوانات وافلاک همه غرق در من کیستم خودشان هستند ،آنچنان غرقند که هیچ جزء صنع الهی درخود نمیابند، شاید ملائک مهیمین به  همین موجودات میگویند!؟ کسی که برایش سئوال پیش نیاید قطعاً بدنبال علم نمی رودبه دنبال عالِم که علم است هم نمی رودوبه دنبال معصوم که خزائن علم است را چه عرض کنم.  این همه بیچارگیها ما زیر سره همین یک سوال هست، هرگز از خودمان نپرسیدیم که من کیستم؟ آن کسی که گناه میکندوخودش را تباه کرده، از حقیقت وجودی خود خبر ندارد.من کیستم برایش باز نشده است.اینهمه موجودات دارند حرکت میکنندو شب و روز لحظه ای توقف ندارند.اگر از ایشان بپرسی چرا میروید؟ چرا حرکت میکنید؟ چرا بقای خودتان را دوست دارید؟ چراوچراوجرا؟عزیز من اگر تو مخرج خوبی باشید میتوانید از ذره ذره عالم حرف بکشید. اگر سر درس اساتید حرفی شنیدید که باعث تعالی شما شده ،این شما هستید که به واسطه استاد از جهل خویش خبر دارشدید. در محضر استاد رفتن سر مباحثه رفتن . خلوت داشتن  همه اینها سوالاتی است که خروج از عادت برایتان پیش می آورد.قطع تعلق پیش می آورد با رحم عالم انس میگیرید صله رحم میکنید.(انسان از دورحم متولد میشود رحم اول مادر، کارخانه انسان سازیست ، ورحم دوم نظام هستی.) وجهل باعث قطع رحم میشود . وسوال  باعث صلح رحم میشود ومحرم رحم میگردد، سوال در نقطه جهل است و اساس علم این است که سوالش را بصورت علم در بیاورد، تا جهل از او زدوده شود.باید گفت تا کسی سوال برایش پیش نیاید اصلا بدنبال علم نیست ،اساس خلقت برای تعلیم معارف است، علمی که موجب تعالی شخص نشود علوف است ، علم نیست برادرجان.خداوند عالم را بصورت فعلیت آفرید، درست است  که در دار وجود موجودات در سیر تدریجی از قوه به فعل میرسد ،اما مجموع عالم بلفعل است ،پس من و شما آنچه میبینیم فعلیت است . وهمین عالم در افاضه علم استاد چیره دستی هست. که در جواب سائل خطا ندارد.کمال مطلق است . در تکوین عالم اینهمه شرعیات جعل شده آیا سر سوزنی نقص دارد؟ این قاری کیست ؟که اینگونه از عالم حقیقتش را استخراج کرد ،به بصورت الفاظ و اعمال جعل کرد ،شماببینید در اینهمه احادیث وروایات تناقضی یافت میشود ؟ البته شایددر پاسخ شدت وضعف باشد، که زیر سر سائل است، سائل آن ظرفیت ذاتی خودش را قوی نکرده که پاسخ قوی دریافت کند.مگر داستان همام را نشنیده اید که از علی (ع) وصی خاتم صل الله و   شرط اول لا اله الا الله  پرسید:حقیقت چیست ؟ آقا جواب فرمود: تورا با حقیقت چه کار؟  .وهمام سماجد کرد وآقا هم نَمی  از آن حقیقت را بجانش القاءفرمود  وهمام قالب تهی کرد. موت برایش پیش آمد..
حرف حرف می آورد جان برادر .چه عرض کنیم.سوال مفتاح خزائن الهی است . با تسبیح گرفتن و بِس بِس کردن آدم درست نمیشود.ذکر من شما تعقل در داروجود است .وتمام حقیقت عالم مکتوبش در قرآن است . و تمام قرآن  (انفسی اش) در امام معصوم  است با اینها انس میگیرد وانسویی میشوید .مبادا  فردا که از این نشه رفتیم دریابیم . چقدر بیچارگی داریم . بگذارید با  سوال از حقیقت وجودی خودمان ،اون باطن  من شما ظهور کند .تا مرد ونامرد مشخص شود .باید اوزیکرون قیامت را  دریابی اگر شبی در خلوت خودت بنشنید میابید  که چه جیز در وجودمان کاشتیم .واز بیچارگی هایمان باخبر میشویم ؟اینهمه جهل منشع اش کجاست درکتاب وجودی داریم : که در قیامت  عده ای در صف دشمنان قرآن واهل بیت هستند .وازخودبا خود  سوال پیش میآورند .ما که به اهل بیت بد نکردیم چرا اینجا هستیم . در پاسخ در میابند که معصومین می فرماید چرا حق مارا ادا نکردید ؟چرا از برکت وجودم بی بهره ماندید ؟ برادر جان این افسانه وداستان نیست این متن واقع است . چون سوال برایمان پیش نیامد.
اوزی کرون قیامت را دریاب.والحمد الله
اوزی کرون  یک لفظ  مازندرانی است   . اوزیکرون قیامت  را در یاب  یعنی  قیامت خودت را دریاب . وفتی که برنج را از ساقه جدا کردنند  یک جا جمع میکنند واونقدر این برنج را با پارو به هوا پرت میکنند تا اونها که بی مغز وتهی هستند از دایره خرمن به نسیمی با مغز دارها جدا شوند.}
ولحمد الله رب العالمین.
نوشته شده در مشکات ولایت .

( 1)تعداد حرف بسم الله الرحمن الرحیم 19 است.  وعدد حرف  پنج تن آل ابا هم 19حرف است. وجمع تسبیح هم 19.واسم شریف واحد هم به عدد ابجد 19 میشود)

پيوندها
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راه سعادت و آدرس meshkat-velayat.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 223
بازدید ماه : 223
بازدید کل : 63445
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1